Niet alleen De Abianter is onder handen genomen, maar ook onze visitekaartjes, brochures en ansichtkaarten. Het verminderen van het gebruik van papieren communicatie is ook een belangrijke stap. We kunnen bijvoorbeeld digitale alternatieven overwegen, zoals e-mail of digitale nieuwsbrieven, en slimme ontwerpen gebruiken die minder papier verbruiken.
Naast het verduurzamen van ons drukwerk nemen we ook het verduurzamen van ons wagenpark serieus. Het wagenpark is vaak een belangrijke bron van CO2 -neutraal en luchtverontreiniging, wat kan leiden tot schadelijke gevolgen voor milieu en de gezondheid. We vervangen bijvoorbeeld benzine- en dieselauto's door elektrische of hybride voertuigen, en we stimuleren medewerkers om zuiniger te rijden en onnodige ritten te verminderen.
Door het verduurzamen van ons drukwerk en ons wagenpark kunnen we niet alleen bijdragen aan een beter milieu en een gezondere leefomgeving, maar kunnen we ook besparen op brandstof- en ondershoudskosten. Bovendien versterken we ons imago als milieubewuste organisatie door te communiceren over de genomen maatregelen en duurzame keuzes die we maken. We laten hiermee zien dat we ons actief inzetten voor een duurzame toekomst en ons MVO-beleid serieus nemen.